Ella Dahlin

Von Polgar

Publicerad 2014-12-26 23:56:48 i Allmänt,

Julen har varit jättebra, men det tar jag i ett annat inlägg. För idag är det 10 år sedan tsunamin utanför Thailand, 10 år sedan 543 svenskar miste livet.
 
Vänner till min familj befann sig i Thailand 26 december 2004, en familj på 4 - mamma, pappa och två barn, två flickor som var i ungefär samma ålder som jag och min lillasyster. Det var bara mamman som kom hem.
 
Jag och min syster var bra kompisar med de flickorna, idag är jag 21 och min lillasyster är 17 men våra kompisar kommer föralltid att vara 10 och 8.
 
 
Idag går tankarna till anhöriga som har förlorat sina nära och överlevande som för 10 år sedan var med och kämpade för livet.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela